Jak korzystać z NUMERU ALARMOWEGO 112? - Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach
Jak korzystać z NUMERU ALARMOWEGO 112?
Dziś Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112
Jak korzystać z NUMERU ALARMOWEGO 112?
W Polsce w 17 centrach powiadamiania ratunkowego, 1365 operatorów numerów alarmowych przyjmie Twoje zgłoszenie i przekaże do odpowiednich służb:
- Straż Pożarną
- Policję
- Ratownictwo Medyczne
- życia,
- zdrowia,
- bezpieczeństwa,
- środowiska,
- mienia.
- Jeśli nie możesz wykonać połączenia telefonicznego, użyj aplikacji mobilnej Alarm112.
- Jeśli jedziesz samochodem, z systemem eCall, również możesz wezwać pomoc.
Na przykład:
- Wypadki drogowe,
- omdlenia i utrata świadomości,
- pożary,
- rozboje i inne przypadki użycia przemocy,
- sytuacje nagłego zagrożenia życia, zdrowia, środowiska, mienia, bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
- gdzie ma miejsce zdarzenie?
- co się stało?
- okoliczności zdarzenia?
- ile osób jest poszkodowanych?
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej?
Odpowiadaj na pytania zadane przez operatora.
Operator powie, jak zachować się na miejscu zdarzenia
Jak korzystać z NUMERU ALARMOWEGO 112?
1. Czym jest numer alarmowy 112?
To bezpłatny numer, funkcjonujący w Polsce i na terenie całej Unii Europejskiej.W Polsce w 17 centrach powiadamiania ratunkowego, 1365 operatorów numerów alarmowych przyjmie Twoje zgłoszenie i przekaże do odpowiednich służb:
- Straż Pożarną
- Policję
- Ratownictwo Medyczne
2. Co zgłaszać na numer alarmowy 112?
Na numer alarmowy zgłaszaj tylko zagrożenia:- życia,
- zdrowia,
- bezpieczeństwa,
- środowiska,
- mienia.
3. W jaki sposób zgłaszać zdarzenia na numer alarmowy 112?
- Zdarzenia alarmowe możesz zgłaszać przez telefon, wybierając numer 112- Jeśli nie możesz wykonać połączenia telefonicznego, użyj aplikacji mobilnej Alarm112.
- Jeśli jedziesz samochodem, z systemem eCall, również możesz wezwać pomoc.
4. Jakie sytuacje alarmowe zgłaszać?
Na numer alarmowy 112 zgłaszaj tylko nagłe, wymagające interwencji służb ratowniczych sytuacje.Na przykład:
- Wypadki drogowe,
- omdlenia i utrata świadomości,
- pożary,
- rozboje i inne przypadki użycia przemocy,
- sytuacje nagłego zagrożenia życia, zdrowia, środowiska, mienia, bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
5. Jakie informacje należy przekazać?
Podczas rozmowy operator będzie ustalał:- gdzie ma miejsce zdarzenie?
- co się stało?
- okoliczności zdarzenia?
- ile osób jest poszkodowanych?
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej?
Odpowiadaj na pytania zadane przez operatora.
Operator powie, jak zachować się na miejscu zdarzenia
Data zamieszczenia:
